Sådan forbedre du din træning med tre simple tips

Træning med smartphone som medhjælper

For nogle mennesker, kan det være rigtig svært at tabe de sidste genstridige kilo. I princippet er det ikke den store videnskab at tabe sig. Det handler i bund og grund om at man skal forbrænde flere kalorier, end man indtager. En kvinde har f.eks. brug for cirka 2000 kalorier om dagen for at holde vægten. Hvis man vil holde vægten, handler det altså om enten at forbrænde de ekstra kalorier man indtager ud over de 2000 eller holde sig til de 2000 kalorier. For mange mennesker er det dog ikke helt så enkelt. Der er mange ting i hverdagen, som kan gøre det svært. Derfor kommer der her tre tips til hvordan man kan optimere sin træning.

1. Prøv at tælle kalorier

Som sagt handler det om at indtage det rigtige antal kalorier, hvis man gerne vil tabe sig. Afhængigt at hvor meget man vil tabe sig og hvor hurtigt det skal gå, kan man fastsætte et antal kalorier, som man skal have dagligt i forhold til hvor meget man bevæger sig. Et sådant regnestykke vil altid være bedst at få lavet hos en diætist, da de har den fornødne viden på området. Som tommelfingerregel kan man dog gå ud fra at kvinder, der gerne vil tabe sig og som ikke er meget fysisk aktive, skal indtage omkring 1500 kalorier om dagen for at tabe sig. Det vil dog ofte være individuelt, hvor mange kalorier man har brug for at indtage, da det afhænger af ens daglige aktivitetsniveau.

Når man har fundet ud af, hvor mange kalorier, man skal have dagligt, for at tabe sig, kan man med fordel begynde at tælle kalorier. Mange mennesker er ikke klar over hvor mange kalorier, der egentlig er i det mad, som de indtager. Ved at tælle kalorier, får man et meget bedre overblik over hvor meget man faktisk fylder munden. I følgen en artikel på CSL vil mange nok opdage, at selvom de synes at de spiser sundt, indtager de faktisk for mange kalorier. Dette hænger både sammen med for store portionsstørrelser, men også uvidenhed om hvor mange kalorier, der er i forskellige fødevarer.

2. Brug din telefon

Træning med smartphone som medhjælper

Der er mange mennesker, som nok kan nikke genkendende til at de godt kunne trænge til at tabe et par kilo. Ofte vil undskyldningen være at man ikke synes man har overskud eller tid til det i hverdagen. Mange mennesker har en travlt hverdag, hvor det kan være svært at overskue træning. Træningen vil ofte blive nedprioriteret. Her er vores smartphones vores bedste ven. Man kan få et hav af forskellige apps, som kan gøre det nemmere for os at huske at komme ud og træne. Man kan få apps, som man kan bruge på løbeturen. Man kan også få apps, som hjælper en med at huske at man skal ud og bevæge sig. Der findes også apps, som kan bruges til motivation. Ydermere kan man få apps til at holde øje med ens madindtag.

3. Brug en skridttæller

Der er som sagt rigtig mange mennesker, som har en travl hverdag, der ikke lige kan finde tid til at komme i træningscenteret. Hvis man gerne vil tabe sig, har lidt altid ret. Det betyder at man ofte kan ændre på små ting i sin hverdag og hurtigt vil opleve en forskel. Det handler om at tage trappen i stedet for elevatoren. Man skal gerne gå 10.000 skridt om dagen, hvilket mange ikke når op på. Med en skridttæller bliver man opmærksom på at lægge motion ind i ens dagligdag, så man nærmest ikke opdager at man træner og dermed taber sig.

Be the first to comment on "Sådan forbedre du din træning med tre simple tips"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*